Terug van de zandduinen - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Fred Norden - WaarBenJij.nu Terug van de zandduinen - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Fred Norden - WaarBenJij.nu

Terug van de zandduinen

Blijf op de hoogte en volg Fred

09 Augustus 2012 | Marokko, Merzouga

Gisteravond per kameel een uur onderweg geweest naar het kamp in de duinen. Mooi rood zand en 100 tot 150 meter hoge bulten om ons heen. Na zo´n ritje van een uur begint je achterwerk al wel te protesteren. Overigens valt het hobbelen wel mee op zo´n beest. Een telganger heeft zo zn voordelen. heel relaxed en meditatief. Na een poosje wordt iedereen wat stiller en geniet van de omgeving. De route is geen probleem wabt je volgt gewoon het kamelenpoepspoor. Omdat ze hier voldoende te eten en drinken krijgen scheiten ze doorlopend.
Het kamp was helemaal prima. Het eten werd natuurlijk per vierwieldrive aangevoerd en was van sublieme klasse. Hoewel we bijna de helft afgedongen hebben weet je bij voorbaat dat je te veel betaaalt. maakt het uit. Big fun op de kameel. Na het eten nog het obligate stukje volksmuziek met de trommels en tambourijn en dan lekker slapen in een gloeiend hete tent.
Vanmorgen voor zonsopkomst al weer wakker om de zon boven de duinen te zien komen en na een kopje thee het ritje terug naar de kasbah waar we lekker douchen, zwemmen en een tukje doen op de bedjes bij het zwembad. We moesten maar weer eens verder op onze eigen benzinekamelen.Die staan nog steeds opgepakt op het binnenterein. Terug naar Rissani en dan de route van de 1000 kasbahs. Nou ja na een stuk of 100 snappen we het ook wel. Laterrrrrr. F

• 09 Augustus 2012 - 23:36

Corien:

Kan me bijna niet voorstellen wat er de komende weken nog aan bizarre leuke gave dingen gaan komen leuker dan wat jullie al gedaan hebben. Keep om moving.......... ik verheug me op de verhalen.

• 11 Augustus 2012 - 19:33

11 Augustus Mam:

Hoofd koel houden 40 gr.?En wat gaan jullie nog meer beleven, kijkuit naar de berichten, lijkt me zo spannend allemaal!!!Hier is het weer héérlijk niet te warm, kunnen we lekker fietsen.
    Verder geen nieuws van deze kant, alles goed en tot de volgende keer.Goede reis verder!!! Uislagen sneekweek Jasper 1, Dorianne 7, Heinze 9 en Arne 10 van de 14 boten niet slecht? Dag dag!