essaouira. casablanca. rabat. meknes. tanger - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Fred Norden - WaarBenJij.nu essaouira. casablanca. rabat. meknes. tanger - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Fred Norden - WaarBenJij.nu

essaouira. casablanca. rabat. meknes. tanger

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 Augustus 2012 | Marokko, Marrakesh

op het laatste.moment besloten om toch rechte lijn naar kust te rijden. prima weg. geen obstakels. zo komen we bij bij erfgoed essaouira. ommuurd plaatsje maar erg toeristisch geworden. leukste is de vissershaaven. duur gegeten. gekampeerd op de rotsen met prachtig uitzicht zee en zonsondergang. vroeg gewekt door vissers die met hun brommertjes langs de tent rijden. el jadida is oude portugese vesting zoals boertange. geen toeristen en dus stuk echter.dan doornaar casablanca. dat heeft meer klank uit gtijsverleden dan in echt. komt ms door xe film.het is een mythe. vuile stinkende drukke stad. enige mooie is de hassan 2 moskee. speciaal voor toeristen neer gezet ten koste veel.onder in een hammam super lux maar alleen maar om niet moslims te laten zien. rabat stuk leuker met echte bezienswaardigheden ui verleden. overnacht bij arme familie met soort van nederzetting in appelbergen. leven hut. beesten er om heen. watrrpomp en toch tv. meknes gemoedelijk maar gloeiend heet. ook romeinse opgraving volubilis is lopen van boom naar zuil voor de schaduw. wel camping met pool. wij enige gasten. camping meknes net als 3 in casablanca opgeheven. gisteren 51C op weg naar tanger waar we nu zijn. camping aan strand met restaurant ok. helaas nl camper vannacht met veel lawaai naast ons. nu op weg naar de boot en de auto. kijken of ik het weer kan vinden want alle kaarten van spanje niet meegenomen. mooi werk dat marokko. wel heet.

• 21 Augustus 2012 - 20:48

21 Augustus Mam:

Geweldig wat een belevenissen in een heel ander cultuur, ben zo nieuwsgierig naar alle verhalen, goede terugreis en we horen of zien jullie wel, groeten pap en mam.
    De hittegolf is hier voorbij, heel mooi weer en af en toe een buitje